Veelgestelde vragen
Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over de diensten van Rizq-Fix. Hier kunt u meer informatie vinden over kozijnmontage, kozijninkoop en onze diensten.
Wat onderscheidt Rizq Fix van de rest?
Rizq Fix onderscheidt zich door:
- Lage overheadkosten – Geen dure showrooms, kantoren of wagenpark, dus scherpere prijzen zonder dat u inlevert op de kwaliteit!
- Directe inkoop bij de leverancier zonder tussenpersonen en/of tussenmarges.
- Maatwerk en flexibiliteit – Montage, demontage en renovaties op maat.
- Persoonlijke service – Direct contact, betrokken vakmanschap en geen lange wachtlijsten!
Kwaliteit tegen een eerlijke prijs!
Is er een showroom?
Ja, u kunt terecht op de locatie van onze vaste leverancier in Alblasserdam. Een bezoek is echter op afspraak. Voor een afspraak kunt u contact met ons opnemen per e-mail of telefonisch (whatsApp)
Hebben jullie een fysiek adres?
Nee, wij hebben geen fysiek kantoor adres waar wij onze klanten kunnen ontvangen. Wij hebben alleen een loods voor opslag van alle materialen, gereedschappen en steigers. Wij hanteren een persoonlijke benadering bij u aan huis en u krijgt tevens de mogelijkheid om de showroom van onze leverancier op afspraak te bezoeken in Alblasserdam.
Wat zijn de levertijden?
- Doorgaans worden onze kozijnen tussen 3 a 5 weken geleverd door onze vaste leverancier. De levertijden kunnen ook variëren afhankelijk van het type kozijn, neem contact met ons op voor meer informatie.
Krijg ik garantie op mijn kozijnen?
Ja, u krijgt standaard fabrieksgarantie op alle kozijnen via onze leverancier.
Hieronder onze garanties;
- Ramen, deuren en schuifpui: 10 jaar.
- Stabiliteit van profielen en constructie: 5 jaar.
- Water-, wind- en luchtdichtheid: 10 jaar.
- Zichtbare gebreken en condensatie in de glasspouw: 5 jaar.
- Kleurvastheid: 10 jaar.
- Beslag, hang- en sluitwerk: 2 jaar.
Bieden jullie ook garantie op de montage?
Hoe kan ik een afspraak maken voor kozijnreparatie en/of montage
U kunt telefonisch of via e-mail een afspraak maken voor kozijnreparatie en/ of montage. Onze monteurs komen bij u langs.
Doen jullie ook kozijnen inmeten?
Ja, wij meten kosteloos kozijnen in voor een vrijblijvend offerte aanvraag. Maak hiervoor telefonisch een afspraak of via e-mail.
Waarom hanteren jullie scherpe prijzen?
Wij hanteren scherpe prijzen doordat we geen overheadkosten dragen, zoals een groot bedrijfspand, vast personeel, gas/ elektra, inventaris of een groot wagenpark. Deze kostenbesparing stelt ons in staat om concurrerende tarieven aan te bieden, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van onze producten en diensten.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd
Zodra de kozijnen zijn vervaardigd in de fabriek ontvangt u van ons een bevestigings e-mail op welke dag u de kozijnen kunt verwachten.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ja dit is mogelijk mits dit is gecommuniceerd. Doorgaans zijn de transportkosten namelijk opgenomen in de offerte.
Indien afgesproken kunt u de bestelling afhalen bij onze leverancier in Alblasserdam.
Moet ik aanwezig zijn tijdens het afleveren van mijn kozijnen?
Ja. u dient ten alle tijde aanwezig te zijn bij de aflevering. Indien u niet aanwezig kunt zijn verzoeken wij u om dit vroegtijdig te communiceren.
Hoe lang duurt een vrijblijvende offerte aanvraag?
Doorgaans ontvangt u binnen 1 á 3 werkdagen een vrijblijvende offerte. Dit is uiteraard altijd afhankelijk van de omvang van de bestelling, beoogde werkzaamheden en/of eventuele huur van een kraanwagen.
Hoe ziet mijn offerte eruit?
Onze offertes bestaan uit twee delen:
1. Prijs van de kozijnen, deuren en/of schuifpuien
We berekenen de kosten van de gewenste producten apart. Hierbij houden we rekening met eventuele extra wensen en bijkomende kosten.
2. Montagekosten
Voor de montagewerkzaamheden ontvangt u een aparte offerte. Hierin zijn alle kosten opgenomen, zoals materialen, afvalcontainer, transport, arbeidsuren en eventuele bijkomende onkosten.
Door deze kosten apart te houden, zorgen we voor een helder overzicht voor zowel u als ons. Zo weet u precies waar u aan toe bent.
Krijg ik een factuur van mijn bestelling?
Ja, u ontvangt altijd een factuur per e-mail. Deze ontvangt u meestal binnen 1 á 3 werkdagen.
Hoe werkt de betaling? Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Bij Rizq Fix hanteren wij duidelijke en eerlijke betalingsvoorwaarden:
Producten: Bij het bestellen van kozijnen, deuren en/of schuifpuien betaalt u een aanbetaling van 50%. Het resterende 50% voldoet u zodra de producten bij u zijn geleverd door onze leverancier.
Montage: Bij aanvang van de montagewerkzaamheden vragen wij een vooruitbetaling van 50% van het offertebedrag ter dekking van de materiaalkosten. Het resterende bedrag wordt na volledige oplevering gefactureerd.
Op deze manier kunnen wij een vlotte planning en levering garanderen, en weet u altijd waar u aan toe bent.
Hoeveel tijd neemt de montage in beslag?
Doorgaans worden op één dag twee kozijnen gemonteerd zonder de kunststof afwerking. Dit is natuurlijk altijd afhankelijk van de grootte en complexiteit van de installatie. De kunststof afwerkingen en het kitwerk worden meestal op de laatste dag(en) afgerond.
Doen jullie ook enkel montagewerkzaamheden?
Ja, wij kunnen ook uw kozijnen, deuren en/ of schuifpui monteren die u heeft aangekocht bij een andere partij. U krijgt echter alleen garantie op de montage van het product.
U kunt telefonisch en/of per email een afspraak inplannen.
Werken jullie altijd met kunststof afwerking?
Ja, wij doen de afwerking altijd met kunststof afwerkstrips en/of latten. Dit geeft altijd een frisse, strakke en moderne uitstraling. Daarnaast is een kunststof afwerking duurzaam, onderhoudsvrij, isolerend, kostenbesparend en brandveilig! De kunststof strips en/of latten worden altijd meegenomen in de offerte van montage. (uitzonderingen daargelaten)
Vervangen jullie altijd de vensterbanken?
Ja, wij verwijderen altijd de oude vensterbanken voor nieuwe kunststofvensterbanken. Dit zijn onze richtlijnen vanwege eventuele schades die kunnen ontstaan bij het verwijderen van de oude vensterbanken. Daarnaast geeft een nieuwe vensterbank een frisse, strakke en moderne uitstraling! De prijzen worden automatisch opgenomen in de offerte van montage.
Hoe wordt het bouwafval afgevoerd?
Doorgaans wordt er een puincontainer afgehuurd en geplaatst op de stoep, leeg parkeerplek en/of tuin. De grootte van container is afhankelijk van omvang van de klus. De kosten hiervan worden altijd opgenomen in de offerte van montage.
Hoeveel monteurs komen langs?
Doorgaans komen 2 vakmannen voor de werkzaamheden. Dit zijn meestal een hoofdmonteur samen met een hulpmonteur. De vakmannen zorgen ervoor dat ze beschikken over alle benodigde materialen, gereedschappen en/of eventueel een steiger. Bij uitzondering met een deadline is het mogelijk dat er een derde monteur aansluit.
Zijn kleine orders mogelijk?
Ja, wij plannen ook kleine orders in zoals bijvoorbeeld één deur, één raam en/of alleen een schuifpui. Voorwaarde hiervoor is dat de klus wel minimaal één complete werkdag moet beslaan. Dit vanwege de onkosten, reistijd en rendement.
Wat is de betekenis van Rizq Fix?
"Rizq Fix" heeft een dubbele betekenis. "Rizq" is een Arabisch woord dat verwijst naar levensonderhoud, voorziening of zegening, vaak in de context van werk en inkomen.
"Fix" staat voor repareren, monteren of oplossen.
Samen betekent het dat wij voorzien in kwalitatieve en betaalbare oplossingen voor kozijnen, zodat onze klanten goed geholpen worden en hun huis mooier, strakker en beter geïsoleerd wordt.
Kortom, Rizq Fix staat voor betrouwbare service en vakmanschap, met het oog op duurzaamheid en betaalbaarheid!